Keep your head high…

Salutare…ce mai faceti lume? Long time no see…

Ieri am stat o jumatate de noapte treaza urmarind videoclipuri „Draw My Life” si am ramas uimita de cat tineret sufera de depresii, de o situatie de familie toxica si de maltratari fizice si psihice…si sincer imi este mila de ei si in acelasi timp nu ii inteleg…tu ca si copil de clasa a 5-6 a sa ajungi sa vrei sa te sinucizi, sa iti tai venele si multe altele…nu este o solutie durerea si moartea! Cum nu inteleg nici tineretul din ziua de azi, tineretul ala de iti vine sa il dai cu capul de pereti la cat de „cuminte” si respectuos este…

Nu inteleg de ce copilul ala nu poate sa vorbesca despre ce i se intampla (mama/tata/bunica/prietene/verisor-verisoara mai mare faceti mai ceva ca sunt batut sau facut prost zi de zi de cineva…ziceti ce sa fac, cum sa ma comport cu aia, etc), sta si indura pana ajunge sa nu mai vrea sa traiasca?!

Inteleg poate esti timid, introvertit, poate nu te asculta parintii, dar da-o incolo de treaba, nu sta ca fraierul sa isi bata careva joc de tine…chiar nu iti pasa de tine?! nu cred…oricat de mult ai fi fascinat de moarte…gandeste-te si la oamenii pe care ii lasi in urma..si nu zi ca nu iti pasa, nu ai inca dreptul ala luxurios incat sa spui ca nu iti pasa…atata vreme cat lui maicata si taicatu ia pasat sa te faca, lui maicata sa te poarte 9 luni in burta si sa te nasca, tu nu ai dreptul sa spui ca „nu imi pasa ce las in urma, vreau sa mor!”

Nu stiu cum a reusit mama mea sa ma creasca pe mine si sora mea si nu suferim de depresii sau sa fi fost rebele sau mai nu stiu ce…si nu am dus lipsa de ceva anume, am fost crescuta de mama mea in asa fel incat sa pot sa imi port de grija, dar si cand vad ca imi este prea greu, sa apelez la ajutorul ei.

Nu trebuie sa iti fie rusine sa vorbesti parintii tai sau cu oricine te face sa te descarci, este mult mai usor sa gasesti o solutie cand mai ai pe cineva care se gandeste la ce trebuie facut…tot ce trebuie sa faci tu, este sa gasesti acea persoana care sa iti ofere sfatul de care ai tu nevoie, numai bun sa fie.

Nu am sa inteleg niciodata parintii care nu comunica cu copii lor…nu trebuie fratilor sa fiti BFF’ s dar trebuie sa iti faci copilul sa vrea sa vorbesca cu tine tot felul de lucruri…traim in 2013 si cum tu (parintele – mama sau tata) ai fost crescut de parintii tai, nu se mai aplica copilului tau…anii inainteaza, deci si tu trebuie sa inaintezi cu ei…trebuie sa fii mai deschis la minte…

NIMIC NU SE REZOLVA PRIN BATAIE SAU CEARTA!

          Acum, cum poti sa iti faci copilul sa vorbeasca cu tine? Sincer…nu stiu, incearca sa ii explici toate prin care ai trecut si tu, explica in asa fel incat sa inteleaga ca tot ce ii spui tu sa nu faca, le-ai facut deja si nu ti-au iesit tie prea bine…explica fara tipete si fara superioritate, ca de la om la om…o sa isi dea ochii peste cap, o sa zica „hai lasa-ma”, o sa zica ca nu il intelegi (tzeapa frate, sunt copii si aici trebuie si tu sa te cobori sau sa te urci la nivelul lor, CUM TI-L CRESTI ASA TI-L AI!) dar cred ca daca il cresti calumea o sa stea si o sa asculte macar 50% din tot ce ai de spus…

Eu nu am fost un copil extraordinar, bun la toate si icoana de biserica…HELL NOOO! A trecut maicamea cu mine prin multe, pentru ca esti copil, faci si greselile tale, alea care le-au facut parintii nu le faci pentru ca stii de la ei ca nu trebuiesc facute…si sincera sa fiu, mi-am ales bine prietenii…si anturajul in care esti crede-ma ca va conta.

Regret multe, pentru ca nu am ascultat-o pe maicamea in multe si m-am „fript”, de asta si incerc sa scriu acest post…fratilor, ascultati-ma…din propria experienta va dau cateva sfaturi si justificari:

  1. Asculta de parinti! (Aia buni, nu iti vor raul. Iar cei care iti vor raul si abuzeaza de tine – batai crunte si vorbe de doamne fereste, VORBESTE cu cineva care sa te ajute, oriunde este mai bine decat acolo)
  2. Tine-te de Scoala! (Daca chiulesti, daca nu inveti, daca nu te implici in timpul liceului NU ai sa scapi de ai tai! Sa explic altfel, vrei sa scapi de ai tai ca vezi doamne, te cicalesc si te cearta, poi frate, invata si te poti inscrie la o facultate departe de ai tai…nu inveti, nu iei bacul…apoi stai acolo unde stateai atunci cand chiuleai si nu te mai plange)
  3. Tine-te de Facultate! (Cand vrei sa pleci la facultate, alege o facultate care sa iti placa si care sa stii ca iti va asigura un loc de munca … eu regret foarte mult ca nu m-am implicat mai mult in timpul facultatii, ca nu am invatat si mai mult…daca o faceam, eram mai departe decat sunt acum…cu cat vrei sa avansezi mai mult profesional, cu atat trebuie sa tragi mai tare…trebuie sa tragi mai tare, trebuie sa vrei mai mult de la tine! )
  4. Distreaza-te in timpul facultatii! (Muncesti, dar trebuie sa iti traiesti si viata de facultate! Sfatul meu: stati in camin studentesc, nu se compara cu viata de chirie, iti faci prieteni pe care ii ai o viata intreaga, inveti sa traiesti singur, sa te descurci cu oameni si multe altele. Pur si simplu este super, ai gandaci si faci baie cu alti oameni – dusuri diferite bre, dar tipi la gandaci si apoi razi ca intra vecinul cu papucul sa ii omoare, ca in filme de comedie, faci dus la comun dar razi cu prieteni turnand apa rece cu ligheanele peste oameni la dus si fugi pe holuri sa nu te prinda…va spun, este o a doua copilarie traita!)

Nu sunt multe de urmat, dar credeti ca daca tineti in voi toate problemele si nu vorbiti rezolvati ceva?!

Credeti ca parintii cand va spun sa invatati si sa nu chiuliti, va vrea raul?!

Va spun eu ca nu…trebuie sa intelegi (copii si parintii) ca, COMUNICARE este solutia tuturor…si munca si sacrificiile si multe altele (ce?! vroiai numai 1 lucru de urmat…stii vorba aia? „multe vrei, putine se indeplinesc”)

Parinti, implicati-va copii la activitati de sport, muzica, primul ajutor, etc. incurajatii in orice este realizabil si nu in vise nerealizabile(„vreau sa fiu unicorn”)…si tu! (copilule) nu iti da ochii peste cap, daca ai norocul la nastere sa ai parte de un parinte macar 10% ca al meu, pretuieste-l si asculta ce zice pentru ca zice bine si nu iti vrea raul.

Cum noua, ca si copii ne place sa primim ceva (telefon, calculator, haine, posete, papuci etc) cand facem ceva bun, asa si parintilor nostri le place sa avem rezultate bune in viata noastra (pentru ei, cadourile vrute sunt cele sub forma de note bune, atitudinea buna,  respect ca iti este parinte si alte maruntisuri care tie, in timpul adolescentei, ti se par pedepse date de parinti…).

Eu inca sunt copilul mamei…eu scriu acum din punctul de vedere a unui copil de 27 de ani (da, 27! shut up!) care nu intelege copii din ziua de azi si nu ii inteleg pe parintii lor…ar trebui sa fac un interviu cu mama mea pentru un blog post despre cum sa iti cresti copii calumea…ce ziceti, ar merge?

Nu stiu daca intelegeti ce am vrut sa fac din aceasta postare, dar sper ca macar pe cineva sa ajute…

addams_family_simpsons

Have a fucking great day and bunny kisses to all! ^_^

8 gânduri despre „Keep your head high…

Lasă un comentariu